Meer websitebezoekers door Google adwords

Als je meer potentiële klanten wilt werven voor jouw bedrijf kan je dit voor elkaar krijgen met Google Ads. Je komt hoger naar voren in de zoekresultaten in Google via zoeken en via maps. Je betaalt voor de resultaten die je behaalt, dus als mensen op je website klikken of als er gebeld wordt naar jouw bedrijf. De advertentie die jij op Google plaatst wordt weergegeven zodra iemand naar een dienst of product zoekt die jij als bedrijf aanbiedt. Dit is zowel op de laptop als op de mobiele app. De advertenties die je plaats via Google ads hoef je niet zelf te plaatsen, je kan ook adwords beheer uitbesteden

Een adwords campagne kost veel tijd

Adwords uitbesteden kan bij een performance marketing bureau. Deze bureaus beheren jouw Google Ads campagnes. Het kan verschillende redenen waarom jij het adwords beheer niet zelf doet. Het kost namelijk veel tijd om dit zelf bij te houden. Als jij zelfstandig ondernemer bent, heb je deze tijd misschien harder nodig voor andere dingen. Het kan ook zijn dat je meer geld betaalt aan de adwords dan het jou oplevert. Daarnaast moet je er best veel van afweten. Als je deze kennis niet hebt kan dit ook een reden zijn om om adwords te laten uitbesteden.

De juiste doelgroep is het begin van een goede campagne

Als je hebt besloten om niet zelf je google adwords te bedenken en bij te houden, maar dit door een extern bedrijf te laten doen, loop je met dat bedrijf een aantal stappen door. Je bepaalt van te voren samen met het bedrijf wat jouw doelen zijn. Laat hierin duidelijk jouw voorkeuren merken, zodat het marketing bureau een zo goed mogelijk beeld krijgt van de campagne die jij voor ogen hebt. Op basis van deze wensen wordt de juiste doelgroep gekozen. Als jij de doelgroep weet, kan je ook een beter beeld krijgen van hoe je campagne moet voeren. 

Verschillende stappen in de adwords campagne

Als de doelgroep bekend is, kan je pas echt stappen gaan nemen. Dan begint namelijk de eerste stap; het ontwerpen van de campagne. Je wilt namelijk zo veel mogelijk potentiële klanten bereiken voor zo weinig mogelijk geld. Dan worden resultaten gemeten, om de campagne zo optimaal mogelijk te maken. Als dit klaar is, zal je, afhankelijk van het bedrijf, periodiek een terugkoppeling ontvangen van de online marketing. Zo blijf je goed op de hoogte van de nieuwst ontwikkelingen van jouw campagne. Tijdens het hele proces kan je altijd contact opnemen, mocht je vragen hebben of veranderingen in de campagne willen doorgeven.

 

Tags:

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

In de wereld van online marketing is lokaal adverteren steeds belangrijker geworden. Bedrijven willen immers hun doelgroep effectief bereiken zonder

...

In de hedendaagse digitale wereld waar visuele aantrekkingskracht en effectieve communicatie hand in hand gaan, vormen marketing en webdesign in

...

Veel ondernemers twijfelen: moeten we een eigen marketingteam opbouwen of kiezen we voor een extern marketingbureau? Beide opties hebben voordelen,

...

Ben je ondernemer in of rondom Heerenveen en wil je werken aan je online zichtbaarheid, merkbeleving en klantgroei? Dan is

...

In het huidige digitale landschap is het niet langer voldoende om alleen zichtbaar te zijn – je moet opvallen, overtuigen

...

In het hart van Friesland, waar ondernemerschap en nuchterheid hand in hand gaan, kiezen steeds meer bedrijven in Heerenveen voor

...

In een competitieve arbeidsmarkt is het cruciaal om als werkgever aantrekkelijk te zijn. Employer branding, oftewel het imago van je

...

Hoewel tegenwoordig bijna alles digitaal verstuurd wordt, blijft drukwerk een essentiële component in de marketingmix voor elk bedrijf. Van visitekaartjes

...

Op zoek naar een specialist in zoekmachineoptimalisatie, zoekmachineadverteren en andere online marketingdiensten? Overweeg dan Semwerkt, een marketingbureau met een langdurige

...

Heb je een eigen bedrijf, dan heb je al kosten zat. Je moet over elke euro die je uitgeeft nadenken

...

Als website-eigenaar wil je natuurlijk dat jouw website bovenaan de zoekresultaten verschijnt. Hiervoor is zoekmachineoptimalisatie (SEO) ontzettend belangrijk. Een onderdeel

...

Het ontvangen en ook uitdelen van een fysiek visitekaartje kan in de huidige tijd natuurlijk eigenlijk niet meer. Vooral niet

...

Je wil graag met je bedrijf advertenties gaan plaatsen. Je kan dit online doen, zodat je online marketing een boost

...

Zoekmachine optimalisatie in Nijmegen is het proces van het optimaliseren van je website om hoger in de zoekresultaten te komen.

...

Waarom een interactieve video laten maken? Interactieve video is een videomarketingtool met een aantal interessante voordelen voor marketeers. Je kunt

...

Het maakt niet uit of je een groot B2B bedrijf bent of een beginnende webshop, het schrijven en plaatsen van

...

Een fantastische bedrijfsfilm laten maken voor je MKB bedrijf? In dit artikel delen we de beste formats voor een bedrijfsfilm

...

Iedereen kent ze wel, de pennen, agenda’s, brievenopeners of koffiemokken die bedrijven uitdelen aan hun klanten, relaties en werknemers. Een

...