Heb je een eigen bedrijf, dan heb je al kosten zat. Je moet over elke euro die je uitgeeft nadenken en kosten maken voor de diensten van een marketingbureau staat vaak niet hoog op het prioriteitenlijstje. Daarom bespreken we in dit artikel vier redenen om niet voor een marketingbureau te kiezen (en waarom wel). “Ik heb geen marketingbureau nodig, want ik doe alles zelf!”Marketing vind je eigenlijk gewoon onzin, want jouw product verkoopt zichzelf, toch? En als het niet verkoopt, dan moet je gewoon zelf een tandje bijzetten om te zorgen dat je wel de juiste mensen bereikt. Probleem opgelost. Het antwoord is helaas nee. Hoe uitmuntend je ook bent in jouw vakgebied, er is bijna niemand die én de administratie bijhoudt, én klanten bezoekt, én nieuwe klanten werft, én de productie doet én tegelijkertijd ook nog de tijd heeft om een compleet marketingplan op te stellen en uit te voeren. Multitasken heeft nog nooit iemand geholpen om een marketingwonder te worden. Een marketingbureau heeft het de mensen en de expertise om je te helpen groeien, terwijl jij je focust op waar je écht goed in bent. Online marketingbureau The Sequel helpt je hiermee. “Marketingbureaus zijn te duur!”Sommige mensen denken dat marketingbureaus een fortuin kosten. Nou, als je denkt dat het duur is om een marketingbureau in te schakelen, wacht dan maar tot je ontdekt hoe duur het kan zijn om zelf te blijven aanmodderen en je budget te verspillen aan inefficiënte campagnes. Hierdoor gooi je onnodig geld weg en je bent veel kostbare tijd kwijt. Een marketingbureau bespaart je geld door te zorgen voor rendabele strategieën en maximale ROI. “Marketing is gewoon wat social media posts plaatsen, toch?”Als marketing alleen wat social media posts plaatsen was, zou iedereen een marketingbureau kunnen beginnen. Zeker, social media is onmisbaar voor ieders marketingstrategie. Maar de opvatting dat het alleen maar wat posts zijn die geplaatst moeten worden is onjuist. Sterker nog, als dat jouw definitie van marketing is, dan is dat waarschijnlijk de reden dat veel concurrenten je voorbij streven. Marketing is namelijk veel meer dan alleen posts plaatsen. Het omvat strategische planning, doelgroepanalyse, creatieve content, SEO-optimalisatie, adverteren en nog veel meer. Een marketingbureau heeft de kennis en vaardigheden om dit allemaal voor je te doen. Je kunt ook adverteren via een marketingbureau om nog beter zichtbaar te worden. Dit doe je bijvoorbeeld met online adverteren via Instagram en Facebook. “Ik kan gewoon mijn neefje vragen, hij heeft 1000 volgers op TikTok!”Je neefje mag dan wel indruk maken op TikTok, maar is hij echt de juiste persoon om je marketingcampagne te leiden? Marketing draait om veel meer dan alleen populariteit op social media. Het draait om het begrijpen van de markt, het identificeren van kansen en het strategisch benaderen van je doelgroep. Een marketingbureau heeft de ervaring om dit te doen. Kortom: de bovenstaande vier redenen zijn zeker realistisch als je absoluut geen moeite in marketing wilt steken. Maar van alle bedrijven die hiervoor kiezen, zal 99% dezelfde resultaten blijven houden als wat ze altijd gehad hebben. Wil je verbeteren en innoveren, dan kan een marketingbureau je bedrijf naar nieuwe hoogten tillen. Je bespaart er bovendien veel tijd mee en het helpt je om serieus te concurreren in de huidige markt. Dus vergeet die drogredenen om geen marketingbureau in te schakelen en neem vandaag nog contact op met een professioneel bureau om je marketinggame naar het volgende niveau te tillen!
|
https://thesequel.nl/ |