Het maakt niet uit of je een groot B2B bedrijf bent of een beginnende webshop, het schrijven en plaatsen van blogs kan helpen bij je zichtbaarheid in Google. Maar waarom zijn blogs goed voor je zoekmachine optimalisatie? Wij hebben 4 redenen op een rijtje gezet om duidelijk te maken waarom. Reden 1: Verse content op je websiteGoogle houdt rekening met hoe vers je content is. Vooral wanneer je content over onderwerpen gaan die actueel zijn of veranderen over tijd, is het belangrijk om deze zo vers mogelijk te houden. Door je content vers te houden laat je aan Google zien dat je jouw website goed bijhoudt en dat deze te allen tijde actueel is. Maar dit is niet altijd even makkelijk, zeker aangezien jouw diensten en/of producten niet constant veranderen en je daardoor de content daar omheen ook niet hoeft te vernieuwen. Het schrijven van blogs is dan een simpele manier om toch regelmatig nieuwe content op je website te plaatsen. Reden 2: Betere interne linkbuildingInterne linkbuilding is een belangrijke factor in de verbetering van de vindbaarheid van bepaalde pagina’s. En blogs zijn ideaal voor het uitbreiden van je interne linkbuilding. Je kan een blog zo schrijven dat belangrijke categorieën naar voren komen en dan kan je gemakkelijk vanuit deze blog linken naar de desbetreffende pagina. En je hebt ook nog eens volledige controle over de tekst en dus over de anchorteksten. Reden 3: AutoriteitVoor Google is autoriteit een steeds belangrijker factor in de bepaling van de ranking. Dus als je aan Google laat zien dat je een expert bent, zal je worden beloond met een hogere ranking. En waar je concurrenten dezelfde diensten en/of producten aanbieden en dus soortgelijke content hebben, kan je via blogs makkelijker jouw expertise laten zien. Probeer wel met blogs de diepte in te duiken en echt te laten zien dat jouw bedrijf de expert is rondom de dienst en/of product die je aanbiedt. Reden 4: Externe linkbuildingWanneer je goede blogs schrijft waarin jouw expertise echt naar voren komt, laat je niet alleen aan Google zien dat je een expert bent. Maar heb je ook de kans dat andere websites, bijvoorbeeld blogsites, het artikel overnemen. En wanneer andere websites jouw artikel overnemen is het gewoonlijk dat ze naar jouw website linken. Dit laat vervolgens weer aan Google zien dat ook andere partijen vinden dat dit een waardevolle pagina is, en dit versterkt je ranking. Dit artikel is geschreven door Buro 3, een online marketingbureau actief in regio Eindhoven.
|
https://www.buro-3.nl/ |