Een fantastische bedrijfsfilm laten maken voor je MKB bedrijf? In dit artikel delen we de beste formats voor een bedrijfsfilm laten maken. Benieuwd naar de kosten? Raadpleeg dan deze pagina met indicatieve kosten bedrijfsfilm. Bedrijfsvideo’s zijn een uitstekende manier om je doelgroep aan te spreken, zeker digitaal. Video is namelijk de favoriete content van internetgebruikers. De kans dat video gedeeld wordt, is vele malen groter dan dat linkjes of artikelteksten gedeeld worden. Waarom? Video is supertoegankelijk. We hebben allemaal weleens rondgedoold op YouTube – van het ene leuke filmpje in het volgende vallend. Als consumenten een video over een product zien, vergroot dat de kans op een aankoop aanzienlijk. Meer leads, fans en klantenInvesteren in bedrijfsfilms zal je meer leads opleveren. Niet alleen worden video’s veel vaker gedeeld dan tekst en links, webpagina’s met videocontent zijn veel beter vindbaar in Google. Dat heeft ermee te maken dat Google de voorkeur geeft aan rijke, gevarieerde webcontent (tekst plus video) boven content die uitsluitend uit tekst bestaat. Video’s worden gemakkelijk in een reeks geplaatst en bekeken. Pak je het slim aan (plaats ze ook op YouTube) dan creëer je meer fans. Dit zijn 5 bedrijfsvideo’s die je kunt laten maken door een video productie bedrijf. Bedrijfsfilm één: blik achter de schermenIn een blik achter de schermenvideo laat je letterlijk zien hoe het er op de werkvloer aan toe gaat. Je kunt deze video’s op je eigen website en op sociale media delen. Met een slimme blik achter de schermen video bied je laagdrempelige content en een leuke manier voor mensen – potentiële klanten – om kennis te maken met je bedrijf en je unieke aanbod producten. Bedrijfsfilm twee: product visualsIn een bedrijfsfilm kun je natuurlijk ook ingaan op een bijzonder product dat je te bieden hebt. Bijvoorbeeld als dit product je paradepaardje en visitekaartje is en een beetje symbool staat voor je bedrijf als geheel. Laat zien waarvoor je het gebruikt en waarom alleen jij zoiets fraais biedt. Bedrijfsfilm drie: de How it’s made filmAltijd leuk: laten zien hoe iets gemaakt wordt. Zeker een aanrader als iets ambachtelijk wordt geproduceerd. Mensen blijven langer plakken op je website en krijgen ook meer waardering voor de liefde en het technisch vernuft wat jij in je producten hebt gestopt. Bedrijfsfilm vier: vlogsVlogs zijn voor elk bedrijf een aanrader. Waarom? Ze zijn super toegankelijk en je kunt er van alles en nog wat in bespreken. Ook zijn ze relatief laagdrempelig. Met andere woorden: je kunt ze gemakkelijk zelf maken. Kun jij met enthousiasme presenteren? Dan maak je kijkers warm met wat je bedrijf te bieden heeft, onder meer ook op YouTube. Laat die kijkers maar komen. Bedrijfsfilm vijf: klantreviewsOf zet klantreviews in om te laten zien wat je bedrijf te bieden heeft. Wat is nu beter dan de reclame voor je bedrijf overlaten aan klanten? Klant-op-klant reclame is ongekend effectief. |