Waarom zijn blogs goed voor SEO? Wij geven je 4 redenen

Het maakt niet uit of je een groot B2B bedrijf bent of een beginnende webshop, het schrijven en plaatsen van blogs kan helpen bij je zichtbaarheid in Google. Maar waarom zijn blogs goed voor je zoekmachine optimalisatie? Wij hebben 4 redenen op een rijtje gezet om duidelijk te maken waarom.

Reden 1: Verse content op je website

Google houdt rekening met hoe vers je content is. Vooral wanneer je content over onderwerpen gaan die actueel zijn of veranderen over tijd, is het belangrijk om deze zo vers mogelijk te houden. Door je content vers te houden laat je aan Google zien dat je jouw website goed bijhoudt en dat deze te allen tijde actueel is. Maar dit is niet altijd even makkelijk, zeker aangezien jouw diensten en/of producten niet constant veranderen en je daardoor de content daar omheen ook niet hoeft te vernieuwen. Het schrijven van blogs is dan een simpele manier om toch regelmatig nieuwe content op je website te plaatsen.

Reden 2: Betere interne linkbuilding

Interne linkbuilding is een belangrijke factor in de verbetering van de vindbaarheid van bepaalde pagina’s. En blogs zijn ideaal voor het uitbreiden van je interne linkbuilding. Je kan een blog zo schrijven dat belangrijke categorieën naar voren komen en dan kan je gemakkelijk vanuit deze blog linken naar de desbetreffende pagina. En je hebt ook nog eens volledige controle over de tekst en dus over de anchorteksten.

Reden 3: Autoriteit

Voor Google is autoriteit een steeds belangrijker factor in de bepaling van de ranking. Dus als je aan Google laat zien dat je een expert bent, zal je worden beloond met een hogere ranking. En waar je concurrenten dezelfde diensten en/of producten aanbieden en dus soortgelijke content hebben, kan je via blogs makkelijker jouw expertise laten zien. Probeer wel met blogs de diepte in te duiken en echt te laten zien dat jouw bedrijf de expert is rondom de dienst en/of product die je aanbiedt.

Reden 4: Externe linkbuilding

Wanneer je goede blogs schrijft waarin jouw expertise echt naar voren komt, laat je niet alleen aan Google zien dat je een expert bent. Maar heb je ook de kans dat andere websites, bijvoorbeeld blogsites, het artikel overnemen. En wanneer andere websites jouw artikel overnemen is het gewoonlijk dat ze naar jouw website linken. Dit laat vervolgens weer aan Google zien dat ook andere partijen vinden dat dit een waardevolle pagina is, en dit versterkt je ranking.

Dit artikel is geschreven door Buro 3, een online marketingbureau actief in regio Eindhoven. 

 

https://www.buro-3.nl/

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

In de wereld van online marketing is lokaal adverteren steeds belangrijker geworden. Bedrijven willen immers hun doelgroep effectief bereiken zonder

...

In de hedendaagse digitale wereld waar visuele aantrekkingskracht en effectieve communicatie hand in hand gaan, vormen marketing en webdesign in

...

Veel ondernemers twijfelen: moeten we een eigen marketingteam opbouwen of kiezen we voor een extern marketingbureau? Beide opties hebben voordelen,

...

Ben je ondernemer in of rondom Heerenveen en wil je werken aan je online zichtbaarheid, merkbeleving en klantgroei? Dan is

...

In het huidige digitale landschap is het niet langer voldoende om alleen zichtbaar te zijn – je moet opvallen, overtuigen

...

In het hart van Friesland, waar ondernemerschap en nuchterheid hand in hand gaan, kiezen steeds meer bedrijven in Heerenveen voor

...

In een competitieve arbeidsmarkt is het cruciaal om als werkgever aantrekkelijk te zijn. Employer branding, oftewel het imago van je

...

Hoewel tegenwoordig bijna alles digitaal verstuurd wordt, blijft drukwerk een essentiële component in de marketingmix voor elk bedrijf. Van visitekaartjes

...

Op zoek naar een specialist in zoekmachineoptimalisatie, zoekmachineadverteren en andere online marketingdiensten? Overweeg dan Semwerkt, een marketingbureau met een langdurige

...

Heb je een eigen bedrijf, dan heb je al kosten zat. Je moet over elke euro die je uitgeeft nadenken

...

Als website-eigenaar wil je natuurlijk dat jouw website bovenaan de zoekresultaten verschijnt. Hiervoor is zoekmachineoptimalisatie (SEO) ontzettend belangrijk. Een onderdeel

...

Als je meer potentiële klanten wilt werven voor jouw bedrijf kan je dit voor elkaar krijgen met Google Ads. Je

...

Het ontvangen en ook uitdelen van een fysiek visitekaartje kan in de huidige tijd natuurlijk eigenlijk niet meer. Vooral niet

...

Je wil graag met je bedrijf advertenties gaan plaatsen. Je kan dit online doen, zodat je online marketing een boost

...

Zoekmachine optimalisatie in Nijmegen is het proces van het optimaliseren van je website om hoger in de zoekresultaten te komen.

...

Waarom een interactieve video laten maken? Interactieve video is een videomarketingtool met een aantal interessante voordelen voor marketeers. Je kunt

...

Een fantastische bedrijfsfilm laten maken voor je MKB bedrijf? In dit artikel delen we de beste formats voor een bedrijfsfilm

...

Iedereen kent ze wel, de pennen, agenda’s, brievenopeners of koffiemokken die bedrijven uitdelen aan hun klanten, relaties en werknemers. Een

...