Als je meer potentiële klanten wilt werven voor jouw bedrijf kan je dit voor elkaar krijgen met Google Ads. Je komt hoger naar voren in de zoekresultaten in Google via zoeken en via maps. Je betaalt voor de resultaten die je behaalt, dus als mensen op je website klikken of als er gebeld wordt naar jouw bedrijf. De advertentie die jij op Google plaatst wordt weergegeven zodra iemand naar een dienst of product zoekt die jij als bedrijf aanbiedt. Dit is zowel op de laptop als op de mobiele app. De advertenties die je plaats via Google ads hoef je niet zelf te plaatsen, je kan ook adwords beheer uitbesteden. Een adwords campagne kost veel tijdAdwords uitbesteden kan bij een performance marketing bureau. Deze bureaus beheren jouw Google Ads campagnes. Het kan verschillende redenen waarom jij het adwords beheer niet zelf doet. Het kost namelijk veel tijd om dit zelf bij te houden. Als jij zelfstandig ondernemer bent, heb je deze tijd misschien harder nodig voor andere dingen. Het kan ook zijn dat je meer geld betaalt aan de adwords dan het jou oplevert. Daarnaast moet je er best veel van afweten. Als je deze kennis niet hebt kan dit ook een reden zijn om om adwords te laten uitbesteden. De juiste doelgroep is het begin van een goede campagneAls je hebt besloten om niet zelf je google adwords te bedenken en bij te houden, maar dit door een extern bedrijf te laten doen, loop je met dat bedrijf een aantal stappen door. Je bepaalt van te voren samen met het bedrijf wat jouw doelen zijn. Laat hierin duidelijk jouw voorkeuren merken, zodat het marketing bureau een zo goed mogelijk beeld krijgt van de campagne die jij voor ogen hebt. Op basis van deze wensen wordt de juiste doelgroep gekozen. Als jij de doelgroep weet, kan je ook een beter beeld krijgen van hoe je campagne moet voeren. Verschillende stappen in de adwords campagneAls de doelgroep bekend is, kan je pas echt stappen gaan nemen. Dan begint namelijk de eerste stap; het ontwerpen van de campagne. Je wilt namelijk zo veel mogelijk potentiële klanten bereiken voor zo weinig mogelijk geld. Dan worden resultaten gemeten, om de campagne zo optimaal mogelijk te maken. Als dit klaar is, zal je, afhankelijk van het bedrijf, periodiek een terugkoppeling ontvangen van de online marketing. Zo blijf je goed op de hoogte van de nieuwst ontwikkelingen van jouw campagne. Tijdens het hele proces kan je altijd contact opnemen, mocht je vragen hebben of veranderingen in de campagne willen doorgeven.
|