4 redenen om niet voor een marketingbureau te kiezen

Heb je een eigen bedrijf, dan heb je al kosten zat. Je moet over elke euro die je uitgeeft nadenken en kosten maken voor de diensten van een marketingbureau staat vaak niet hoog op het prioriteitenlijstje. Daarom bespreken we in dit artikel vier redenen om niet voor een marketingbureau te kiezen (en waarom wel). 

“Ik heb geen marketingbureau nodig, want ik doe alles zelf!”

Marketing vind je eigenlijk gewoon onzin, want jouw product verkoopt zichzelf, toch? En als het niet verkoopt, dan moet je gewoon zelf een tandje bijzetten om te zorgen dat je wel de juiste mensen bereikt. Probleem opgelost. Het antwoord is helaas nee.

Hoe uitmuntend je ook bent in jouw vakgebied, er is bijna niemand die én de administratie bijhoudt, én klanten bezoekt, én nieuwe klanten werft, én de productie doet én tegelijkertijd ook nog de tijd heeft om een compleet marketingplan op te stellen en uit te voeren. Multitasken heeft nog nooit iemand geholpen om een marketingwonder te worden. Een marketingbureau heeft het de mensen en de expertise om je te helpen groeien, terwijl jij je focust op waar je écht goed in bent. Online marketingbureau The Sequel helpt je hiermee.

“Marketingbureaus zijn te duur!”

Sommige mensen denken dat marketingbureaus een fortuin kosten. Nou, als je denkt dat het duur is om een marketingbureau in te schakelen, wacht dan maar tot je ontdekt hoe duur het kan zijn om zelf te blijven aanmodderen en je budget te verspillen aan inefficiënte  campagnes. Hierdoor gooi je onnodig geld weg en je bent veel kostbare tijd kwijt. Een marketingbureau bespaart je geld door te zorgen voor rendabele strategieën en maximale ROI.

“Marketing is gewoon wat social media posts plaatsen, toch?”

Als marketing alleen wat social media posts plaatsen was, zou iedereen een marketingbureau kunnen beginnen. Zeker, social media is onmisbaar voor ieders marketingstrategie. Maar de opvatting dat het alleen maar wat posts zijn die geplaatst moeten worden is onjuist. Sterker nog, als dat jouw definitie van marketing is, dan is dat waarschijnlijk de reden dat veel concurrenten je voorbij streven. Marketing is namelijk veel meer dan alleen posts plaatsen. Het omvat strategische planning, doelgroepanalyse, creatieve content, SEO-optimalisatie, adverteren en nog veel meer. Een marketingbureau heeft de kennis en vaardigheden om dit allemaal voor je te doen. Je kunt ook adverteren via een marketingbureau om nog beter zichtbaar te worden. Dit doe je bijvoorbeeld met online adverteren via Instagram en Facebook. 

“Ik kan gewoon mijn neefje vragen, hij heeft 1000 volgers op TikTok!”

Je neefje mag dan wel indruk maken op TikTok, maar is hij echt de juiste persoon om je marketingcampagne te leiden? Marketing draait om veel meer dan alleen populariteit op social media. Het draait om het begrijpen van de markt, het identificeren van kansen en het strategisch benaderen van je doelgroep. Een marketingbureau heeft de ervaring om dit te doen. 

Kortom: de bovenstaande vier redenen zijn zeker realistisch als je absoluut geen moeite in marketing wilt steken. Maar van alle bedrijven die hiervoor kiezen, zal 99% dezelfde resultaten blijven houden als wat ze altijd gehad hebben. Wil je verbeteren en innoveren, dan kan een marketingbureau je bedrijf naar nieuwe hoogten tillen. Je bespaart er bovendien veel tijd mee en het helpt je om serieus te concurreren in de huidige markt. Dus vergeet die drogredenen om geen marketingbureau in te schakelen en neem vandaag nog contact op met een professioneel bureau om je marketinggame naar het volgende niveau te tillen!

 

 

https://thesequel.nl/

Tags:

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

In de wereld van online marketing is lokaal adverteren steeds belangrijker geworden. Bedrijven willen immers hun doelgroep effectief bereiken zonder

...

In de hedendaagse digitale wereld waar visuele aantrekkingskracht en effectieve communicatie hand in hand gaan, vormen marketing en webdesign in

...

Veel ondernemers twijfelen: moeten we een eigen marketingteam opbouwen of kiezen we voor een extern marketingbureau? Beide opties hebben voordelen,

...

Ben je ondernemer in of rondom Heerenveen en wil je werken aan je online zichtbaarheid, merkbeleving en klantgroei? Dan is

...

In het huidige digitale landschap is het niet langer voldoende om alleen zichtbaar te zijn – je moet opvallen, overtuigen

...

In het hart van Friesland, waar ondernemerschap en nuchterheid hand in hand gaan, kiezen steeds meer bedrijven in Heerenveen voor

...

In een competitieve arbeidsmarkt is het cruciaal om als werkgever aantrekkelijk te zijn. Employer branding, oftewel het imago van je

...

Hoewel tegenwoordig bijna alles digitaal verstuurd wordt, blijft drukwerk een essentiële component in de marketingmix voor elk bedrijf. Van visitekaartjes

...

Op zoek naar een specialist in zoekmachineoptimalisatie, zoekmachineadverteren en andere online marketingdiensten? Overweeg dan Semwerkt, een marketingbureau met een langdurige

...

Als website-eigenaar wil je natuurlijk dat jouw website bovenaan de zoekresultaten verschijnt. Hiervoor is zoekmachineoptimalisatie (SEO) ontzettend belangrijk. Een onderdeel

...

Als je meer potentiële klanten wilt werven voor jouw bedrijf kan je dit voor elkaar krijgen met Google Ads. Je

...

Het ontvangen en ook uitdelen van een fysiek visitekaartje kan in de huidige tijd natuurlijk eigenlijk niet meer. Vooral niet

...

Je wil graag met je bedrijf advertenties gaan plaatsen. Je kan dit online doen, zodat je online marketing een boost

...

Zoekmachine optimalisatie in Nijmegen is het proces van het optimaliseren van je website om hoger in de zoekresultaten te komen.

...

Waarom een interactieve video laten maken? Interactieve video is een videomarketingtool met een aantal interessante voordelen voor marketeers. Je kunt

...

Het maakt niet uit of je een groot B2B bedrijf bent of een beginnende webshop, het schrijven en plaatsen van

...

Een fantastische bedrijfsfilm laten maken voor je MKB bedrijf? In dit artikel delen we de beste formats voor een bedrijfsfilm

...

Iedereen kent ze wel, de pennen, agenda’s, brievenopeners of koffiemokken die bedrijven uitdelen aan hun klanten, relaties en werknemers. Een

...