Zakelijke Vrienden
Image default
Zakelijke dienstverlening

De zin en onzin over online marketing

“Al die marketingonzin. Het kost meer dan dat het oplevert!”
“Zonder marketing hadden we ons merk nooit zo kunnen positioneren.”
“Socialmediamarketeers scrollen de hele dag alleen maar op Facebook en Instagram.”
“Onze verkopen zijn verdubbeld sinds we online adverteren!”

 

Zomaar wat quotes die betrekking hebben op online marketing. Of je nou een voor- of tegenstander van online marketing bent, over één ding is vrijwel iedereen het eens. Tegenwoordig moet je bedrijf online vindbaar zijn om goede verkoopresultaten te behalen. Wie niet zichtbaar is, mist de connectie met een groot deel van zijn of haar doelgroep. In dit artikel lees je meer over de zin en onzin over online marketing.

“Klanten beslissen binnen 8 seconden of ze op mijn website blijven.”

Het antwoord is nee. 2,5 seconden is de maximumtijd die bezoekers op jouw website willen besteden om te wachten tot het grootste element van jouw webpagina geladen is. Het is dus essentieel dat jouw website snel genoeg is, zodat je geen bezoekers verliest. Een digital marketing agency in Dongen kan je bijvoorbeeld helpen met het optimaliseren van jouw website zodat deze volledig responsive én snel is. 

“Het is voldoende om af en toe wat posts op social media te plaatsen om zichtbaar te zijn.”

Het verschilt per branche en bedrijf hoe vaak er berichten gepost dienen te worden op social media. Maar ieder kwartaal slechts één algemeen berichtje posten, helpt niet bepaald mee aan een betere vindbaarheid. Heb je zelf geen kaas gegeten van online marketing en social media marketing, dan is het slim om dit uit te besteden aan een gespecialiseerd online marketingbureau. Een bureau helpt je om een goede contentstrategie en planning te maken voor jouw socialmediakanalen. Hierdoor kun je consequent posten en kun je voortaan de juiste doelgroepen bereiken.

“Ik heb al SEA-campagnes lopen dus SEO is niet nodig.”

Tussen SEA en SEO zit een wezenlijk verschil. SEA richt zich op de kortetermijnresultaten. Het grote voordeel van SEA is dat jouw advertentie direct zichtbaar is in de topposities van zoekmachines als Google. Hier betaal je ook voor, dus je ziet meteen resultaat van jouw investering. Het nadeel van SEA is dat zodra je stopt met betalen, de advertenties ook niet meer getoond worden. SEO richt zich daarentegen op de lange termijn. Hiermee wordt jouw website op SEO-vlak geoptimaliseerd maar je zult pas na een aantal maanden de eerste resultaten zien. Dit is dus een nadeel als je direct resultaat wilt van jouw investering. Een voordeel van SEO is dat ook nadat je stopt met betalen, de SEO-resultaten zullen blijven. Voor het meest optimale resultaat is het aan te raden om jouw SEO wel te blijven onderhouden omdat ook SEO aan verandering onderhevig is. 

Online marketing: essentieel voor jouw merk en bedrijf

Je ziet, online marketing is nodig om jouw merk en bedrijf beter te positioneren. Om maar even met een memorabele quote van Henry Ford af te sluiten: “Een man die stopt met adverteren om geld te besparen, is als een man die een klok stopt om tijd te besparen.”

 

https://thesequel.nl/