Moderne auto’s zijn heel slim. Grote en kleine gebreken worden automatisch gesignaleerd en doorgespeeld aan de bestuurder. Zelfs een te lage bandenspanning uit zich in een waarschuwing op het dashboard. Vervolgens kun je zelf de luchtcompressor ter hand nemen en veilig je weg vervolgen. Heb je helemaal niets met auto’s of techniek en weet je het ventieldopje überhaupt niet te vinden, dan kun je altijd de hulp inroepen van de ŠKODA-dealer. Wees gerust: voor de onderstaande tips heb je maar een klein beetje autokennis nodig. 1. Vul de vloeistoffen bijIn de wintermaanden hebben je ruitensproeiers overuren gedraaid. De hoogste tijd om het reservoir bij te vullen. ŠKODA voorziet steeds meer nieuwe modellen van de slimme dop die in een trechter verandert. Zo’n handige Simply Clever-oplossing die morsen tegengaat, maakt je extra blij dat je in een ŠKODA rijdt. Nu de motorkap toch openstaat: controleer meteen of de auto genoeg motorolie, koelvloeistof en remvloeistof heeft. In het instructieboekje van de auto staat van alle drie vloeistoffen hoe je dit doet en waarop je moet letten. Misschien ontdek je wel dat jouw ŠKODA het oliepeil ook vermeldt in het infotainmentsysteem. 2. Controleer de ruitenwisserbladenDe flexibele bladen van je ruitenwissers slijten door gebruik. Zeker in de winter, als het rubber gaat scheuren door wisselende temperaturen. Wisserbladen over een bevroren voorruit laten bewegen, is ook niet gezond. Mogelijk sluit de rubberstrip nu niet meer goed aan op het glas. Start de lente daarom met een kritische inspectie zodat je goed zicht hebt en houdt. 3. Maak de EHBO-verbanddoos compleetWij willen vingers zien; wie gebruikt bij een snijwondje altijd een pleister uit de dichtstbijzijnde verbanddoos en vult de voorraad vervolgens nooit aan? Medewerkers van ŠKODA zijn al gewend om de EHBO-verbanddoos met enige regelmaat te controleren, want er staat een houdbaarheidsdatum op. En in ŠKODA’s thuisland Tsjechië kan een ‘bedorven’ verbanddoos resulteren in een boete van 80 euro. In Nederland geldt die regel niet en is een verbanddoos in de auto ook niet verplicht. Maar het is wel handig om er eentje bij je te hebben en het EHBO-tasje van ŠKODA kost minder dan twee tientjes… 4. Meet de profieldiepte van je bandenMaak je al plannen voor de zomervakantie? Dan is het slim om in de lente de profieldiepte van alle vier de banden na te lopen, zodat je alle tijd hebt om versleten banden te laten vervangen. De wettelijk verplichte profieldiepte is minimaal 1,6 millimeter, dus bij 2,0 millimeter wordt het echt tijd voor nieuw rubber. ŠKODA’s nieuwste ijskrabber heeft een profieldieptemeter. Populaire Skoda Modellen Populairste Skoda-modellen om te leasen zijn de Fabia, Occatia, Kodiaq, Enyaq, Scala en Kamiq. Via Skoda Private Lease zijn ze voordelig te rijden voor een vast bedrag per maand. Octavia De ŠKODA Octavia is een heerlijke auto voor het hele gezien. Puur rijplezier, ruimte en genot wordt gecombineerd met uitstekende prestaties. Na de SUPERB is de nieuwe OCTAVIA de tweede ŠKODA die leverbaar is met Plug-in Hybride-technologie. ŠKODA OCTAVIA is de ruimste in zijn klasse, vol innovatie en luxe · Inclusief lichtmetalen velgen, virtual cockpit en Smartlink+. De nieuwe Octavia heeft o.a. full-LED matrix koplampen en een multifunctioneel stuurwiel. Skoda Octavia Private Lease is aantrekkelijk voor iedereen die een voordelig en zorgeloos een nieuwe Leon wil rijden. Skoda Kodiaq private lease De Skoda Kodiaq kwam op de markt in 2016 en is na de Skoda Yeti de tweede SUV van het merk. De Skoda Kodiaq is een ruime, robuuste SUV. De SKODA Kodiaq is genoemd naar de Kodiakbeer. Met Škoda Kodiaq Private Lease rijd je een ruime gezinsauto voor een aantrekkelijke prijs. De ŠKODA KODIAQ heeft alles wat een SUV moet hebben. Skoda Enyaq private lease De Skoda Enyaq iV is de zoveelste variant van de elektrische compacte SUV’s in de VW-familie. De Skoda Enyaq gaat de historie in als de eerste elektrische auto van het Tsjechische merk Skoda. Dat maakt hem niet minder aantrekkelijk. De ENYAQ iV biedt een enorme binnenruimte, een snellaadfunctie en een actieradius tot maximaal 537* km. De meest krachtige uitvoeringen hebben een tweede elektrische motor, die de vooras aandrijft en de topversie kan tot wel 1.200 kg trekken. Skoda Enyaq Private Lease behoort tot de voordeligste manieren om in een elektrische auto te rijden die is gebouwd op het Volkswagen platform. De naam van de ŠKODA ENYAQ is afgeleid van de Ierse naam ‘enya’, wat ‘bron van leven’ betekent. Skoda Karoq Avontuurlijk, stoer, robuust en boordevol innovatie. De nieuwe ŠKODA KAROQ is typisch een SUV van dit decennium. De Skoda Karoq wordt in 2017 voorgesteld als opvolger van de Skoda Yeti. De Skoda Karoq deelt zijn basistechniek met de Seat Ateca Tijd voor de volgende facelift van een model uit de Volkswagen Groep. Ook de Skoda Karoq is klaar voor de volgende ronde. Naast het aangescherpte design, is hij ook op technisch gebied verder ontwikkeld. In Nederland houden we van het stoere design en de hogere zit van SUV’s. Mede hierom is Skoda Karoq Private Lease vanaf de lancering populair. Private LeaseSkoda modellen zijn met een laag maandbedrag populair in Skoda Private Lease. In het private lease maandbedrag zijn de kosten inbegrepen voor: wegenbelasting, all-riskverzekering, afschrijving, reparatie en onderhoud, bandenservice, internationale pechhulp. SkodaŠkoda Auto is een Tsjechisch automerk en onderdeel van de Volkswagen Group. Skoda betekent in het Tsjechisch ‘jammer’ of ‘schade’. De naam komt van de oorspronkelijke oprichter van een machinefabriek: Emil Skoda. Het bedrijf ontstond uit een fusie tussen motor- en automerk Laurent & Klement en een machinefabriek uit het Tsjechische Pilsen die de naam Skoda al droeg. Na de Eerste Wereldoorlog werd Tsjechoslowakije zelfstandig. De L&K fabriek had de oorlog goed doorstaan en kon na de oorlog de oorspronkelijke productie dan ook weer oppakken. In 1925 volgde de fusie met machinefabrikant Škoda uit Pilsen. Tijdens een korte overgangsperiode werd de merknaam L&K-Škoda gevoerd, maar dit veranderde in 1926 naar merknaam Škoda. De fusie was succesvol. Škoda wist de productie van personenauto’s stevig op te schroeven. Skoda ging tot de val van de muur in 1989 door met een verouderd concept: de motor achterin. Toch is het communisme misschien ook goed geweest voor Skoda. In de jaren zestig en zeventig verdwenen door slechte economische omstandigheden en twee oliecrises diverse Europese automerken. Skoda overleefde dankzij de planeconomie en kon zich na de val van de muur onder de vleugels van Volkswagen weer oprichten. Škoda is het Tsjechische woord voor ‘jammer’ of ‘schade’, maar na wereldwijd zelfs een kleine 25 miljoen auto’s te hebben geproduceerd, kan van ‘jammer’ niet meer gesproken worden. Sinds Skoda in 1991 is toegetreden tot de Volkswagen Groep heeft Škoda zich ontwikkeld van een regionale marktleider tot een internationaal succesvol automerk. Elektrische AutoElektrisch rijden voor consumenten wordt steeds interessanter. Niet alleen is het aanbod gegroeid, het aantal oplaadpunten is groot en elektrisch rijden wordt bijvoorbeeld door de overheid ook aantrekkelijk gemaakt. Een elektrische auto rijden wordt nu ook aantrekkelijker gemaakt voor consument. De overheid heeft subsidie vrijgemaakt om je als consument bij het aanschaffen van zo’n elektrische auto financieel te helpen. Deze subsidie is zowel beschikbaar voor een Private Lease Elektrische Auto als voor het kopen van een elektrische auto. |