Je hebt geen megabudget nodig om je klanten te kunnen bereiken. Met slimme, laagdrempelige contactmomenten bouw je stap voor stap aan online zichtbaarheid en vertrouwen. Vijf manieren die vandaag nog werken, zeker voor ondernemers die meters willen maken. 1. WhatsApp en online chatfunctie op je websiteTijd is geld, en klanten hebben een steeds kortere spanningsboog om de juiste informatie op je site te vinden. Je kunt super makkelijk contact maken met je klanten via Whatsapp en het is laagdrempelig. Dit doe je met WhatsApp Business en een zichtbare chatfunctie op je website. Gebruik snelle antwoordknoppen, een korte welkomstboodschap en een paar veelgestelde vragen om je klanten snel het antwoord te geven dat ze zoeken. Heb je meer budget om hierin te investeren, dan kun je op termijn ook een chatbot implementeren in je chatfunctie waarmee je klanten snel een antwoord geeft op de meest gestelde vragen. Je kunt ook in het algemeen via socialmediaberichten antwoord geven op vragen van klanten met foto’s en uitleg. 2. Korte content nodigt uit tot reactieReels, stories en carousels werken omdat ze snel te consumeren zijn. Zet bij elke post één duidelijke call to action. Denk aan: Stel je vraag in onze chat of download de checklist via de link in bio. Beantwoord reacties zichtbaar en persoonlijk. Laat klanten meedenken met polls en nieuwe productverpakkingen. Zo verlaag je de drempel om de volgende stap te zetten. 3. Micro-e-mails en appjes met directe actie zoals promocodesLiever drie korte mails dan één hele lange nieuwsbrief. Geef elke mail één doel. Plan een belafspraak, vraag een offerte aan of plan een afspraak. Stuur tijdgevoelige reminders zoals ‘Morgen laatste dag van de actie’. Maak antwoorden eenvoudig met één klik voor aankoop. Hoe minder keuzes, hoe hoger de respons. Schakel The Sequel in voor een slimme set-upGeen tijd om hier zelf in te duiken? The Sequel helpt ondernemers met een scherpe propositie voor jouw branding, strategie, conversiegerichte content en een meetbare aanpak voor directe conversies. Van landingspagina’s tot campagnes die elkaar versterken. Eén team dat zorgt dat alle contactmomenten op elkaar aansluiten en dat je meet wat werkt. Neem contact op met The Sequel voor een korte intake en een plan dat past bij jouw doelen. Begin klein, denk grootBegin klein, maar begin wel. Kies één kanaal, één format en één duidelijke call to action. Optimaliseer wekelijks op reacties en doorlooptijden. Zo vergroot je bereik, versnel je de route naar een gesprek en maak je van interesse echte omzet.
|
https://thesequel.nl/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Elektricien Culemborg – voor particulieren & zakelijk Voor iedereen in Culemborg en omgeving die op zoek is naar een deskundige elektricien, biedt Elektricien Culemborg de oplossing. Deze lokale elektricien is gespecialiseerd in een...
- Wat doet een accountant manager? Als account manager ben je verantwoordelijk voor klanten binnen een onderneming.Je geeft onder andere advies aan klanten hoe een klant kosten kan verminderen of hoe...
- Aan werk komen als freelancer? Zo doe je dat! Freelancen biedt de vrijheid om je eigen baas te zijn en je eigen uren in te delen, maar het kan soms lastig zijn om aan...
- Snelle en betaalbare lokale bezorging In de snel evoluerende wereld van winkelen en dienstverlening hebben kleine bedrijven een kans om hun concurrentiepositie te versterken en klanten aan te trekken door...
- MG van 5 naar 7 jaar garantie Met de introductie van de MG ZS EV in oktober 2019 zorgde het merk direct voor een ontwrichting van de EV-markt. De ZS EV is...
- Vind de Beste Natuurwinkel in Haarlemmermeer: Uw Vragen Beantwoord Haarlemmermeer staat bekend om zijn prachtige natuur en bewuste inwoners. Voor wie op zoek is naar biologische, natuurlijke producten is de juiste natuurwinkel vinden in...